Obecny czas to Śro 16:46, 08 Sty 2025 | Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zobacz posty bez odpowiedzi
Forum www.gothicmrocznetajemnice.fora.pl Strona GłównaForum www.gothicmrocznetajemnice.fora.pl Strona Główna
Użytkownicy Grupy Rejestracja Zaloguj

Regulamin
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.gothicmrocznetajemnice.fora.pl Strona Główna » Regulamin Forum
Zobacz poprzedni temat | Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tcheodor
Administrator



Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: Wto 19:41, 26 Lut 2008    Temat postu: Regulamin

Witam oto regulamin naszego forum.

1. Przed założeniem tematu:

1. Swój pierwszy post należy umieścić w dziale Powitanie. Więcej informacji na ten temat w Regulaminie Działu Powitanie.
2. Szukaj (użyj opcji szukania), może ktoś przed Tobą miał ten sam problem i temat już istnieje. Nie ma sensu, żeby pytać się ponownie o to samo.
3. Pomyśl, jaki ma być cel nowego tematu; czy nie będzie to uznane jako spam?
4. załóż temat we właściwym miejscu (dziale, podforum)
5. Użyj odpowiedniego tytułu. Tematy typu: "???" bądź "Help me plx" będą usuwane.
6. Konta które nie były na forum dłużej niż 7 dni zostaną skasowane. Jeżeli gdzieś jedziesz na np. ferie proszę napisać o tym na forum pod tematem URLOP.

2. Jakich treści w postach zawierać nie wolno:

1. Wulgarnego języka, przekleństw, wyzwisk i obrażania innych userów. Nie wolno również omijać auto-cenzury poprzez wstawianie kropki w środku wyrazu bądź zamiany np. "u" na "v".
2. Nie wolno pisać postów, które w jakikolwiek sposób łamią polskie prawo
3. Nie wolno zamieszczać materiałów pornograficznych, rasistowskich czy faszystowskich
4. Jeśli wszystko, co masz do powiedzenia, to "gratz", "masz rację", "zgadzam się z przedmówcą", lepiej zachowaj to po prostu dla siebie. Takie posty mogą być uznane za spam i odpowiednio karane.
5. Unikaj pisania dwóch lub więcej postów pod rząd. Zawsze możesz zedytować swojego posta, dodając ewentualne informacje. Są możliwe wyjątki np. w przypadku np. "bumpowania" tematu.
6. Pisz na temat.
7. Sprawdź pisownię zanim wyślesz posta. Wielu użytkowników ma z tym problem. W czasie przeglądania forum, wklej treść posta do Twojego ulubionego edytora tekstowego, by uniknąć żenujących czasem błędów w pisowni. Wyjątkowo niepolskie posty będą odpowiednio traktowane.
8. Nie udawaj kogoś, kim nie jesteś. Podszywanie się pod Moderatora Lub Administratora będzie karane.
9. Nie pisz na przemian DuŻyMi I mAłYmI literami. Pisownia taka utrudnia czytanie. To samo tyczy się Zaczynania Każdego Wyrazu Wielką Literą, bĄdŹ pisania polskich ogonkÓw dużymi literami oraz pisma w T4k1|\/| stylu.
10. Nie pisz WSZYSTKIEGO WIELKIMI LITERAMI. JEST TO STRASZNIE DENERWUJĄCE i utrudnia czytanie.
11. Nie cytuj zdjęć. Możesz napisać post, nawiązując do rysunku, ale jeśli cytujesz kogoś, zmodyfikuj post w taki sposób, aby nie cytować zdjęć. Takie działania prowadzą do wolniejszego ładowania się strony oraz obciążenia serwerów.
12. Posty z nadmierną ilością emotikonek będą usuwane, a w skrajnych przypadkach ich autor upominany.
13. Nie używaj formatu zdjęć *.BMP. Mają one duży rozmiar i powodują niepotrzebne obciążenia serwera, jak i wolniejsze ładowanie się tematu.
14. Nie spamuj postami typu: "jestem pierwszy", "ściągam, zaraz dam komenta", "bana mu", "zamknąć temat". Posty tego typu będą usuwane, a ich autorzy upominani.
15. Nie używaj nadmiernej ilości znaków np !!!.

3. Zasady na poszczególnych podforach:

Niektóre fora (np.Obozy), a czasem nawet specjalne tematy, mają własny zestaw zasad w celu utrzymania ładu i porządku. Jest to po prostu rozszerzenie regulaminu o dodatkowe punkty, których łamanie będzie odpowiednio traktowane. W podforum o nazwie "Powitanie" należy napisać swój pierwszy post więcej informacji o tym w regulaminie działu Powitanie.

4. Podawanie linków do plików na zewnętrznych serwerach

Masowe próby wyłudzania haseł poprzez wrzucanie linków z różnymi paskudztwami (wirusy, keyloggery, trojany, exploity, owntibie i inne) wymusiły na nas wprowadzenie nowego zakazu dotyczącego linkowania do plików na zewnętrzych serwerach.

Od dziś zabronionymi formatami są: exe, scr, zip, rar, bat, com. Autor posta zawierającego linek do pliku w jednym z w/w formatów zostaje zbanowany dożywotnio, niezależnie czy plik zawierał "niespodziankę", czy też nie. Admini i Moderatorzy nie mają żadnego obowiązku sprawdzać pliku pod kątem zawartości. Nie będzie tłumaczenia "a ja w tym pliku rar miałem spakowane zdjęcia, bo było ich dużo i nie chciałem każdego osobno dawać"...

Co więcej, do uploadowania plików zabronione jest używanie wszelakich serwerów ukrywających rozszerzenie pliku. Cała nazwa pliku - wraz z rozszerzeniem - musi być widoczna w URLu. Banowane będą osoby podające linki typu [link widoczny dla zalogowanych]***/123123/ UWAGA. Moderatorzy i Admini nie mają obowiązku sprawdzenia, jaki plik naprawdę znajduje się na serwerze. Poszukaj serwisu, który nie maskuje rozszerzenia pliku - jest ich w sieci mnóstwo.

Jeśli chcesz podać linek do jakiejś gry, czy programu, znajdź oficjalną stronę twórcy lub producenta i podaj linek do tej strony. Możesz także podać linek do programu, który znajduje się w znanym i zaufanym serwisie, np. [link widoczny dla zalogowanych] UWAGA Przykładowo: pobierasz plik exe z oficjalnej strony producenta i wrzucasz na jakiśtam serwer, w ramach mirrora. Na forum podajesz linek do tego mirrora - dostajesz bana. Pamiętaj, nikt nie ma obowiązku sprawdzać, czy rzeczywiście jest to ten sam plik, czy po drodze nie zostało coś do niego dodane...

5. Kary

1. Główne rodzaje kar mogą być użyte, by zmusić użytkowników do przestrzegania regulaminu, a są to:
* Skasowanie posta/tematu
* Zamknięcie tematu
* Ban na określony czas lub na stałe

Dodatkowo Moderator ma prawo do wlepienia upomnienia 1-10pkt. w zależności od wagi przewinienia. Gdy osiągniesz 10 punktów z ostrzeżeń, Twoje konto zostanie automatycznie zbanowane na 30 dni. Zostaniesz o tym poinformowany, dostając prywatną wiadomość, za co dokładnie dostałeś upomnienie, od kogo i za ile punktów. Upomnienia trwają 14-30 dni, w zależności od wagi przewinienia.
2. Decyzja Moderatora jest ostateczna i może być podjęta bez informowania użytkownika.
3. Kara (upomnienie, ban) może być cofnięta tylko przez Moderatora, który to ją zastosował. W specjalnych przypadkach (Moderator stracił posadę bądź przez długi czas nie ma go na forum) sprawę można próbować wyjaśnić u innego Moderatora bądź Administratora. Jednakże proszę tego nie nadużywać w błahych sprawach.


6. Rodzaje upomnień

* gdy był już taki temat: 1 do 3 pkt.
* gdy temat jest oklepany i były już o nim dyskusje dziesiątki razy: 3 do 10 pkt. przykłady tematów, za które można dostać bana: "gdzie go znajde", "gdzie jest Diego", "szukam 30 jabłek"
* Rozpowszechnianie fałszywych informacji: 1 do 6 pkt.
* 2 posty z rzędu: 1pkt. Wyjątkiem są tematy ze zdjęciami, gdzie jest konieczne rozdzielenie zdjęć na więcej postów
* 3 posty z rzędu: 3 pkt. Wyjątek: patrz wyżej
* Niestosowanie się do zaleceń Moderatora: 3 do 10 pkt.
* Obraźliwy język: 6 do 10pkt.
* Spam szeroko rozumiany : 3 do 10 pkt.
* Kretynizm w czystej postaci: 9 do 10 pkt.
* Trolling: 6-10 pkt
* Karmienie trolli: 0-1 pkt.
* Odświeżanie starych tematów nic nie wnoszącym postem (np. "nie widzę Potwora" w temacie sprzed roku): 3 do 6 pkt.
* Cytowanie zdjęć: 1 pkt.
* Reklamowanie produktów: 1 do 3 pkt.
* Ortografia: 1 do 2 pkt.
* Temat w złym dziale 1 do 2 pkt.
* Pisanie w dziale Śmietnik 1 do 3 pkt.
* Pierwszy post umieszczony w innym dziale niż w "Powitanie" 1 do 3 pkt.
* Zbyt nadmierne wstawianie emotikonów np Razz Razz 1 do 4 pkt
* Zbyt duża ilość znaków np !!!. 1 do 3 ptk.

Wymienione upomnienia są jedynie orientacyjne, a ich poziom może się różnić w zależności od Moderatora i wielu innych okoliczności (powtarzalność przewinień, intensywność łamania zasad)

7. Bany

W niektórych przypadkach użytkownik może być potraktowany banem od 1 dnia do nieskończoności. W niektórych naprawdę poważnych przypadkach konto użytkownika może być skasowane.

WAŻNE!

Ban dotyczy nie konta, ale osoby. Jeśli stwierdzimy, że zbanowany user założył nowe konto, będzie ono również zbanowane. W skrajnych przypadkach uporu i trwania w głupocie, można spodziewać się bana na IP.

8. Nagrody

1. Wyróżniający się użytkownicy mogą być w rozmaity sposób nagradzani za wkład w rozwój strony np pisząc jakiś poradnik dla nowych graczy.
2. Wyjątkowi użytkownicy, bardzo pomagający na stronie i doświadczeni mogą być nawet zaproszeni do Grona Moderatorów.

9. Przy końcu

1. Jesteś odpowiedzialny za wszystkie posty napisane z Twojego konta, niezależnie od tego, że Ciebie akurat nie było, a posty napisał Twój brat, rybka, pies czy kot. Ty za nie odpowiadasz.
2. Jeśli zauważysz, że ktoś łamie regulamin, możesz zgłosić go poprzez funkcję "Prywatna Wiadomość", opisując krótko co złego widzisz w danym poście.
3. Wszystkie posty Moderatorów są ich własną, niezależną opinią, chyba że są to posty przywołujące do porządku, określające zasady etc.

Podsumowanie
Zasady mogą być zmieniane bez podawania powodu i wcześniejszego ostrzeżenia. Dlatego staraj się być na bieżąco z regulaminem.

Powyższe zasady obowiązują na całym forum Mrocznych Tajemnic, włączając w to podfora oraz fora prywatnych grup.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tcheodor dnia Nie 8:12, 06 Kwi 2008, w całości zmieniany 10 razy
...
Zobacz profil autora
Powrót do góry
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum www.gothicmrocznetajemnice.fora.pl Strona Główna » Regulamin Forum
Wyświetl posty z ostatnich:   
 
 
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:  

Strona 1 z 1


Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group

Theme created OMI of Kyomii Designs for BRIX-CENTRAL.tk.